تمام روستاهای مرزی بالای 20خانوار تحت پوشش اینترنت قرار می گیرند

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روستاهای بالای 20خانوار در مناطق مرزی تحت پوشش اینترنت قرار می گیرند و روستاهای اطرافشان نیز از نعمت اینترنت برخوردار می شوند.

تمام روستاهای مرزی بالای 20خانوار تحت پوشش اینترنت قرار می گیرند

به گزارش خبرنگاران محمدجواد آذری جهرمی که 12 دیماه به منظور آنالیز میدانی شرایط ارتباطات روستاهای منطقه سیستان به همراه استاندار سیستان و بلوچستان به شمال این استان سفر نموده بود؛ در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تا کنون 2500 روستا به شبکه ارتباطات متصل شده؛ اضافه نمود: 1200 روستای فاقد دسترسی به اینترنت به جامانده است که در کوشش هستیم اتصال آنها تا سرانجام دولت دوازدهم به اتمام برسد.

وی ادامه داد: همه این روستاها به صورت جداگانه آنالیز و ظرفیت های مورد احتیاج آنها استخراج شده و تعدادی از این روستاها هم احتیاج به تصمیم گیری میدانی دارد تا بر این اساس ملاحظات لازم در طراحی ها لحاظ گردد.

وزیر ارتباطات اعلام کرد: روستاهای بالای 20خانوار در مناطق مرزی و روستاهای همجوارشان از نعمت اینترنت برخوردار می شوند و بعضی ایستگاه ها و سرانجامه های مرزی جدیدالاحداث که احتیاجمند اتصال به شبکه فیبر نوری هستند نیز برای اتصال آنها برنامه ریزی شده است.

آذری جهرمی توضیح داد: با اتصال این مناطق به اینترنت، تفاوتی بین دانش آموزان، دانشجویان و شهروندان ساکن مناطق مرزی و شمال شهر تهران به لحاظ دسترسی به اینترنت وجود نخواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان هم اجرای طرح های زیرساختی مخابراتی را احتیاج جدی استان بویژه برای امور تحصیلی و اشتغال و سایر امور زندگی دانست.

احمدعلی موهبتی اجرای طرح های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را مستلزم همراهی مردم و همه دستگاه های اجرایی دانست.

وی با بیان اینکه راه اندازی یک سایت با هزینه های سنگین ایجاد می گردد؛ اظهار کرد: مردم از دولت انتظار دارند که اقدامات خوبی انجام دهد و دولت نیز انتظار دارد که نگهداری از تجهیزات و استفاده از سیستم را متعلق به خودشان بدانند و یاری نمایند که این خدمات دوام و بقا داشته باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 127403

به "تمام روستاهای مرزی بالای 20خانوار تحت پوشش اینترنت قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام روستاهای مرزی بالای 20خانوار تحت پوشش اینترنت قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید