جلسه رفع موانع ثبت جهانی اورامانات برگزار گشت

به گزارش مجله سرگرمی، جلسه رفع موانع ثبت جهانی اورامانات و سفر ارزیاب سازمان جهانی یونسکو به کرمانشاه با حضور معاون میراث فرهنگی کشور و مسئولان استانی برگزار شد.

جلسه رفع موانع ثبت جهانی اورامانات برگزار گشت

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، جلسه برطرف موانع ثبت دنیای اورامانات و سفر ارزیاب سازمان دنیای یونسکو به کرمانشاه، امروز 15 شهریورماه با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و مسئولان استانی در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار گشت.

یکی از نقاط قوت وزارت میراث فرهنگی، حضور محمدحسن طالبیان است

هوشنگ بازوند در این جلسه با اشاره به خدمات بی نظیر و نگاه توسعه محور معاون میراث فرهنگی کشور، گفت: در پی ارسال پرونده ثبت دنیای شدن اورامانات، مقرر شد که ارزیابی سازمان دنیای یونسکو 31 شهریور برای ارزیابی مجدد این پرونده به کرمانشاه سفر کند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به سفر سه روزه ارزیاب یونسکو، شرح داد: میراث فرهنگی امانتی است که به دست ما رسیده است و ما باید تمام تلاش خود را در جهت حفظ و صیانت از این آثار به کار بگیریم و تلاش های محمدحسن طالبیان در صیانت از این آثار مثال زدنی است.

بازوند خاطرنشان کرد: ثبت دنیای اورامانات یک اقدام ماندگار است که برای نسل آینده به یادگار خواهد ماند و خوشبختانه این فرصت بزرگ در دوره مدیریت ما میسر شد و قطعا در آینده از زحمات همه بانیان این اقدام ماندگار به نیکی یاد خواهد شد.

استاندار کرمانشاه از تصویب بودجه کافی برای این اقدام خبر داد و تاکید کرد: فرمانداران و مسئولان جهت دنیای اورامانات تمام تلاش خود را در جهت تسهیل امور به کار بگیرند و تصمیم داریم کارگروه ویژه ای با حضور دستگاه های ذیربط با موضوع معاون عمرانی و برنامه و بودجه استانداری کرمانشاه تشکیل دهیم و این کارگروه ملزم به برگزاری جلسات مستمر در جهت تسهیل امور ثبت دنیای اورامانات هستند.

بیش از 200 کشور ملزم به حفظ امنیت و نگهداری از مناطق ثبت شده دنیای هستند

محمدحسن طالبیان در این جلسه با اشاره به اینکه ثبت دنیای اورامانات باعث جذب گردشگر دنیای و رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد، شرح داد: ثبت دنیای اورامانات یک فرصت طلایی برای حفظ و نگهداری هر چه بیشتر این منطقه خواهد بود و با ثبت دنیای این منطقه، با همکاری بیش از 200 کشور یک حاشیه امنیت برای منطقه ایجاد خواهد شد و هر ساله تسهیلات ویژه ای برای توسعه این منطقه ارسال می شود.

معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به صدور و اشتراک گذاری نقشه جهت دنیای اورامانات به بیش از 36 زبان دنیا، اضافه کرد: تاربخ نشان داده حضور و همکاری مردم همواره با نظام مستمر بوده و به دلیل گستردگی منطقه اورامانات، همکاری مردم برای ثبت دنیای اورامانات تعیین کننده است.

طالبیان خاطرنشان کرد: یونسکو از ایران به عنوان یک کشور صادق و فعال در زمینه میراث فرهنگی یاد می کند و موضع ما در قبال آثار تاریخی و طبیعی کشور، یک موضع فنی و کارشناسی شده است که با حضور ارزیاب این سازمان در منطقه اورامانات، بار دیگر این صداقت و نگاه حرفه ای ایرانیان ثابت خواهد شد.

او گفت: انتظار داریم در زمان کوتاه 15 روزه تا ورود ارزیاب یونسکو، آلودگی های بصری منطقه برطرف و تاسیسات زیرساخت منطقه نیز ساماندهی شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 108525

به "جلسه رفع موانع ثبت جهانی اورامانات برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه رفع موانع ثبت جهانی اورامانات برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید